woensdag 26 januari 2011

getailleerd overhemd

Een tijd geleden heb ik dit overhemdje al gemaakt voor Bram, in maat 128/134. Het model is uit de Knippie 2009/1. Het model is getailleerd, heeft op de elleboog elleboogstukken in dezelfde stof. Het mouwboord, de sluitbies, en de onderste kraag zijn van een ruitstofje gemaakt.Ik had eerst een hoog boord willen maken, maar ik weet niet of dit lekker draagt voor de jongens. Toen heb ik maar besloten om een dubbele kraag ervan te maken.
De stof heb ik op de gok gekocht, maar gelukkig vond hij het mooi.
Hij wilde graag drukknoopjes, dus ik ijverig aan de slag met mijn Prym tang. Maar ik had al wat drukknoopjes uit het doosje gebruikt, dus moest ik eerst weer nieuwe bestellen. Helaas liet de bestelling wat langer op zich wachten, maar goed, uiteindelijk is hier het resultaat. Bram is er erg blij mee.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten